Freek Paludanus

Freek Paludanus

Freek Paludanus is één van de zeer weinige topconsultants in Nederland die niet alleen praat of schrijft over het aanpassen van cultuur- en gedrag bij bedrijven en instellingen. Hij kan anders dan vele sprekers en schrijvers op dit gebied aansprekend en ondersteund door vele praktijkvoorbeelden bij bedrijven van naam verwijzen naar zijn succesvolle eigen jarenlange praktijkervaringen als implementatiespecialist, facilitator, bedrijfstrainer en resultatencoach.

Voordat hij zijn specialisme op cultuur- en gedragsaanpassing ontwikkelde werkte Freek eerst in verkoop-, management en directiefuncties voor bedrijven als 3M, American Express, MasterCard en DOOR Training.

Freek werkt bewust publicitair veelal in de luwte en buiten de schreeuwerige billboards en advertententies, maar geeft u exact aan welke knoppen van belang zijn in het écht meekrijgen van zowel leidinggevenden als medewerkers. Bijvoorbeeld bij het praktisch implementeren van een nieuwe strategie of werkwijze. Of om tijdig in te spelen op veranderende klantwensen en de tucht van de markt.

Naast het werken met vele praktijkvoorbeelden ontstijgt hij met veel humor, zelfspot en interactiviteit het als zoveelste spreker en schrijver benoemen hoe lastig en weerbarstig de factor mens in een veranderproces is. Dat weet u inmiddels wel. U ontvangt van Freek juist vele voorbeelden hoe het wél kan, met een routekaart naar succes.

Zijn specialismes zijn:
> het helpen van bedrijven en instellingen naar meer commerciële slagkracht ontwikkelen (aanzienlijk meer verkopen)
> een grotere klantgerichtheid realiseren (de klant komt altijd van rechts)
> integreren van afdelingen/vestigingen zonder verkoopverlies (integendeel zelfs)
> ondersteunend leiderschap (omdat gras van onderop groeit)
> samenwerken is samen werken (klantgestuurde en zelfsturende teams die beter samenwerken zijn nu al de toekomst)
> hoe te komen tot een betere veiligheidscultuur tot en met de werkvloer (recente grote ongelukken in de industrie zijn vaak niet het gevolg van ontoereikende procedures of het ontbreken van een veiligheids beheers systeem, maar van menselijk gedrag)

Klanten waar Freek zijn specialismes al in de praktijk heeft gebracht zijn bedrijven als ABN AMRO, Accenture, Achmea, ArboNed, het CBS, DHL, DSB Bank, ExxonMobil, Friesland Bank, Sara Lee/DE, Shell, TNT Express en diverse bedrijven in het MKB.

Onderwerpen die bij Freek aan bod komen zijn o.a.:
Cultuur en gedrag
Succesvol implementeren
Klantgerichtheid
Verkoop
Leiderschap
Teamwork
Fuseren/integreren
Coaching
Veilig werken